About me

I am a book addict. I cannot even deny it and I want no cure. Cultivating love and passion for reading

16 iulie 2013

Doza de rime #1


Decembre G.Bacovia

Te uita cum ninge decembre...
Spre geamuri, iubito, priveste --
Mai spune s-aduca jaratec
Si focul s-aud cum trosneste.

Si mâna fotoliul spre soba,
La horn să ascult vijelia,
Sau zilele mele -- totuna --
As vrea să le-nvat simfonia.

Mai spune s-aduca si ceaiul,
Si vino si tu mai aproape; --
Citeste-mi ceva de la poluri,
Si ninga... zapada ne-ngroape.

Ce cald e aicea la tine.
Si toate din casa mi-s sfinte; --
Te uita cum ninge decembre...
Nu râde... citeste inainte.

E ziua si ce intuneric...
Mai spune s-aduca si lampa --
Te uita, zapada-i cât gardul,
Si-a prins promoroaca si clampa.

Eu nu mă mai duc azi acasa...
Potop e-napoi si nainte,
Te uita cum ninge decembre,
Nu râde... citeste inainte.

O poezie de suflet.Imi amintesc ca profesoara de romana ne-a citit-o si am ras toti in hohote.Nu intelegeam atunci esenta poeziei.Azi, dupa azi, vad totul mai clar.Multumesc Vioricai Raduta pentru tot ce m-a invatat si am inteles abia astazi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...